Gapahuker i Gjøviks dype skoger. (05.09.2016)

Written by Døl (Ole Mads Øvergaard)

Visits of other PBEs Gapahuk ved Langvatnet (500m) 05.09.2016
Gapahuk ved Lundsætra (737m) 05.09.2016

Da jeg har tatt på meg jobben med å synfare husvære for et par som har som mål og gå Jotunheimstien uten å ligge i telt, så tok jeg en tur til Gjøviks dype skoger.
Gapahuken ved Langvatnet var plasser her på Peakbook 2 km. lengere nord. Det syntes jeg var rart, så jeg begynte og lete nede ved vatnet. Der fant jeg en blåsti på sør sida av vatnet og der var den.
Gapahuken ved Lundsætera var greiere, der var det bilveg helt fram.
Hvorfor disse gapahukene står på disse listene forstår jeg ikke helt. Dem er ikke merket med DNT eller bygget av dem. De ligger bare tilfeldig vis ved stien til Jotunheimen.

Gapahuk

Written by Atomsilda 05.09.2016 20:28

Er en liten gapahuk på Tusseplassen like ved Venholhøgda. Ikke langt fra Jotunheimstien.

Sv: Gapahuk

Written by Døl 05.09.2016 21:24

Ja jeg har vært der en gang, men takk for tipset.