Trysil (03.09.2016)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Brøfjellet (1,046m) 03.09.2016
Østre Skurufjellhøa (1,058m) 03.09.2016
Trysilfjellet (1,132m) 03.09.2016

Hans Thorvald og jeg dro fra Hamar på formiddagen, og tok et stopp på Amfi i Elverum hvor vi kjøpte oss softis. Godt å kose seg med is i sola. Deretter dro vi videre til Trysil. Da vi skulle gå ut av bilen begynte det å regne. Veldig leit siden det hadde vært oppholdsvær hele turen og siden vi ikke hadde med oss noe regntøy. Vi valgte likevel å ta turen, og gikk opp på til toppen av Trysilfjellet. Opprinnelig hadde vi planlagt å gå oppom Stensæterkanken, men vi valgte å snu på grunn av regnet og den sure vinden. På nedturen begynte det så smått og lysne, og i det vi var ved bilen hadde det sluttet å regne. Vi bestemte oss for å fortsette turen, og det var en fin sti å gå på opp til Skurufjellet. Brøfjellet var særdeles fin med flotte varder. Vi brukte i overkant av to og en halv time på turen på ca 10 km. Etter fotturen dro vi til Sverige og handlet.