Borgsjåbrotet (04.09.2016)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Start point Borgsjåbrotet parkering (1,177m)
Ascents Borgsjåbrotet (1,484m) 04.09.2016 15:11
Visits of other PBEs Borgsjåbrotet parkering (1,178m) 04.09.2016 14:15

Hadde egentlig tenkt å slappe av resten av dagen, eller i det minste frem til kvelden.

Jeg gjorde uansett kjøreturen til utgangspunktet til Borgsjåbrotet. Så ut som det skyet litt til, så jeg bestemte å ta turen med en gang.

Fulgte gode råd til Knut Sverre fra rapporten hans vedrørende å følge sti fremfor luftlinje.

Gleden var stor, men kortvarig. Mista stien ganske fort, kom over en malplassert T-varde (ingen tråkk her), og fortsatte bare rett mot toppen. Dette gikk greit, og det var bare snakk om en snau kilometer. Får se om jeg finner en sti ned igjen :)

Været holder seg, og livet nytes på toppen. Flott utsikt mot Hardangerjøkulen og Hårteigen. Og til forskjell fra Vegglifjellet, var det kun 5 stk som hadde skrevet seg inn i toppboka i dag.

Ja, det kan jo fort bli det
Skulle vært mer "kun vardet". Gaustatoppen godt synlig herfra også.
Hva i alle dager gjorde denne her, et av mange små ubesvarte spørsmål her i livet.
Jøkulen og Hårteigen i det fjerne