Gyranfisen (03.09.2016)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Ascents Gyranfisen (1,126m) 03.09.2016 10:29

Kjørte inn Vidalen og parkerte ved en campingvogn så langt opp jeg kom, se sporet for utgangspunktet.

Turen startet på traktorvei, kun et lite stykke, før resten av turen gikk i spredt skog og lyng. Møtte på det jeg tror var en ung elgku, ropte med både brunstrop og kodeord. Hun ble nysgjerrig og kom bort til meg, på ca 5m avstand. Flott start på turen.

Turen gikk videre greit opp til snaufjellet, enklere enn forventet. Småkupert inn til toppen, og var ganske blaut på beina ved veis ende. Vid utsikt i alle retninger, men lite for meg å kjenne igjen. Vet jeg har vært på noen av toppene i området,men hadde ikke sjans til å stedfeste noen av de.

Flott vær, og vindstille bak varden. Fint å ta livet med ro, og skrive turrapport på toppen :)
En time til topps. Regner med at jeg tar samme vei tilbake ned igjen.

Stilig

Written by Nils 03.09.2016 22:45

He he, er så kult, du skriver turrapporten mens du er på toppen! ;-) Neste er vel at den skrives før turen...

Artig møte med elgen da, Øyvind! Bra den kun var nysgjerrig, og ikke var mannevond. Tråkka nesten på en hare her om dagen selv. Moro med dyr i skogen!

Må aldri skrive på forhånd

Written by morsor 04.09.2016 02:37

Erfaringen tilsier at å notere bestigning før det er skjedd er farlig... Men det var jo ikke alvorlig ment sikkert :) Enig i bemerkningen ang Lushaugen. Det er vitterlig bom nede ved 180'en.