Uhuru Peak (19.01.2016)

Written by tare (Tare Teksum)

Ascents Uhuru Peak (5,895m) 19.01.2016
Et foredrag til inspirasjon og ettertanke.
Jeg er Tare Teksum som er døvblind og elsker store utfordringer.
Men det har ikke alltid vært slik.
I 2010 ble norske fjernsynsseere kjent med meg gjennom reality-serien «Ingen grenser» på NRK TV, der Lars Monsen tok en gruppe funksjonshemmede med seg over Nordkalotten. Denne turen forandret livet mitt til det positive.
Det var her jeg fikk mersmak på fysiske utfordringer.
Senere har jeg gått Norge på langs og tvers. Jeg har vært på Galdhøpiggen og syklet Store Styrkeprøven Trondheim-Oslo. Har også besteget Afrikas høyeste fjell Kilimanjaro.
Som døvblind har jeg ikke de beste forutsetninger for å bevege meg i friluft. Turene har likevel vært vellykkede – takket være gode støttespillere.
Alene er det begrenset hva jeg kan få til, men i samarbeid med gode støttespillere kan vi oppnå mye, om vi bare bruker viljen til å utfordre oss sjøl.
Mine foredrag krydres av slagferdige kommentarer og ledsages av et rikt utvalg av bilder og videoklipp.