Syk tur til romsdalen (27.08.2016)

Written by ksten (Kristian Stenerud)

Ascents Bispen (1,461m) 27.08.2016
Visits of other PBEs Bispen - Sørryggen (700m) 27.08.2016

Første gang i romsdalen

Og vel ja jeg var faktisk syk så det var ikke et drømme utgangspunkt, men måtte dra og oppleve Romsdalen. Kjørte opp trollstigen og ble mektig imponert, flott skue til fjell vi skulle på i dag. Vi skulle klatre sørryggen på Bispen. Det var da jeg og Kjetil som dro på tur. Kjetil hadde aldri sikret på led før og jeg hadde aldri klatret ledet på egne sikringer så det var en fin rute å begynne med. Gikk veldig fint oppover, begge lært masse masse om klatring og plutselig var vi oppe. På vei ned igjen begynte jeg virkelig å kjenne sykdommen og hodepinen og feberen gjorde det rimelig hardt å komme seg ned til bilen. nede var jeg så sliten at jeg bare måtte komme meg hjem og sove i 24 timer. Ikke dra på tur syk!

Fælt å være sjuk på tur

Written by Øyvindbr 31.08.2016 22:04

Har opplevd det to ganger, på skitur til Vangsen i nydelig vær i 2003 og seinest på Dufourspitze for snaue måneden siden. Føltes helt grusomt, og man fatter ikke at man faktisk har gjennomført likevel. Og det er ikke å anbefale, men når man får det på avstand er man glad for at man gjorde det likevel, for minnene er helt enorme!