Holterkollen og Prekestolen (31.08.2016)

Written by Mayhassen (Øyvind Mathiassen) GSM

Ascents Holterkollen (455m) 31.08.2016 09:45
Prekestolen (410m) 31.08.2016 09:45
Visits of other PBEs Holterkollen parkering (187m) 31.08.2016 09:46

Jeg er inne i litt kommunefokus for tida, og i forbindelse med et ærend i Oslo i morgen tenkte jeg å bruke dagen til litt roligere skogstopper.

Startet dagen med å koke kaffe, mens jeg gjorde klar sykkelen. Har jo nærmest blitt vant til dette nå, med sykkel nesten til topps.

Startet så rolig, planen var å ta det med ro, men karakteren på bakken gjorde at pusten fort meldte seg. Tror kanskje jeg har astma, eller så er det dårlig kondisjon, uansett finnes det vel medisiner som kan brukes mot begge tilstander?

Bakken fortsatte med stigning, etter stigning, umulig å ikke få litt forbedret kondisjonen sin her. Ja, om du har dårlig nok utgangspunkt.

Drøye 20 min oppover og kliss våt av svette kom jeg, nok en gang, opp til toppen uten utsikt. Denne gang het det Holterkollen.

Fortsatte så videre til Prekestolen, mest mulig straka vegen, sporadisk innom dyretrokk her og der, men ingen sti. Etter snaue 40 min kunne jeg, nok en gang, ikke nyte utsikten fra toppen jeg nettopp hadde besteget.

Ned igjen var det behagelig, eneste energien som ble brukt gikk med på å slite ned bremseklossene til sykkelen.

Videre til neste eventyr, ja, rett etter en kaffekopp til :)