Otredalsfjellet (29.08.2016)

Written by Bastolen (Bjørn André Stølen)

Ascents Høgefjellet (925m) 29.08.2016
Jolgrøhornet (1,070m) 29.08.2016
Navelsakerfjellet (915m) 29.08.2016
Otredalsfjellet (1,170m) 29.08.2016
Snøtuva (1,114m) 29.08.2016

Parkerte bilen i Osdalen, og fulgte stien ett godt stykke oppover, jeg mistet den etterhvert, så det meste av turen oppover fant jeg min egen sti. Det gikk forholdsvis greit, jeg holdt meg nærmere Osdalen, enn Glimmerdalen. Når jeg nærmet meg Otredalsfjellet begynte det å regne, og det var da jeg fant ut at jakken var glemt igjen i bilen. Heldigvis ble det ikke veldig mye mer nedbør på turen, så det var nok med det ene skiftet jeg hadde i sekken. Turen videre gikk ganske greit, til jeg skulle ned fra Navelsakerfjellet, Jeg tok retning av Navledalstjønna, men nedstigningen måtte jeg gå opp igjen noen ganger før jeg fant en farbar vei ned. Jeg fant sti igjen nå jeg kom ned til Navledalstjønna, og fulgte denne ned til Melheimstjønna. Her tok jeg feil sti nedover mot Osdalssætrevatnet. Jeg kom til en hytte og fulgte stien ned til vatnet, men vedkommende som eier hytten bruker båt over vatnet, så jeg måtte gå rundt vatnet. Problemet ble da å krysse en ganske stri Osdalselv. Jeg kom meg heldigvis over elven ett godt stykke nedover (uten å bli mer våt enn jeg allerede var på føttene). Fulgte så bilveien ned til bilen i Osdalen. En lang tur i mye skyet/ tåkete vær.
Tid brukt: Nesten 6 timer.