Kvanndalstinden og Torshammeren (25.05.2013)

Written by j_snorre GSM

Start point Vengedalsvatnet
Endpoint Vengedalsvatnet
Ascents Kvanndalstinden (1,744m) 25.05.2013
Torshammeren (1,680m) 25.05.2013
Visits of other PBEs Venjesdalen p-plass (740m) 25.05.2013

Dette ble en lang og flott dag i fjellet. Vi hadde planer om å gå på ski opp til ryggen mellom Søre Vengetind og Kvanndalstind. Turen måtte imidlertid påbegynnes med skia på sekk allerede fra Vengedalsvatnet ettersom raset over veien ikke hadde smeltet enda. Det var tett skodde på morran og denne var vi innhyllet i frem til vi var på omtrent 1050 moh. Da kom vi plutselig ut av den og befant oss resten av dagen i strålene sol, godt fornøyd med at vi ikke befant oss nede i lavlandet (skodda ble liggende hele dagen).

Alle skulle oppom Torshammeren. Tida gikk, men akkurat i dag gjorde det fint lite.
Klokka var nærmere halv ett da vi var tilbake ved bilen. Dette medførte at vi ikke rakk siste ferja, og endte opp med å campe i Isfjorden og stakk og klatre på Mjelvasteinen dagen etter.