Grinaren +2 (24.08.2016)

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Kårvatnvegen (234m)
Ascents Grinaren Nordvest (1,484m) 24.08.2016
Grinaren NØ (1,203m) 24.08.2016
Grinaren V (1,352m) 24.08.2016
GRINAREN NØ-NV-V.
Stien starter ca 1 km etter Innerdalsmerket ved et gammelt skilt merket Storfjellet.God sti som går bratt opp til Storfjellhytta. Dagsformen var dårlig så det ble mange pustepauser.Jeg valgte å gå på nordsiden av Grinarvatnet og rett opp til vann 1111 og rett opp på Grinaren NØ. Er nok bedre å runde Grinarvatnet på østsiden, videre sørover og svinge vestover. Lenger men bedre terreng.Fra Grinaren NØ nordvestover opp retning skaret. Fant en fin passasje og kløyv enkelt opp på berg/ur rett mot Grinaren NV. Nå begynte regnværet ca 2.5 t før meldt. Skrådde sørvestover og ned i dumpa og videre vestover til Grinaren V. Herfra så det fint ut å gå dalen mellom Skjerdingfjellet og Grinaren.
Tok meg møysommelig ned fra dumpa og ned mot vann 1061. Måtte være forsiktig på våte og sleipe steiner, bratt var det også. Møtte 3 stk der i ura, de småflira og rista på hodet. Prøvde og snakke med dem, men de hoppa greit av gårde på fire bein. BÆ.
Fin hardbakke først men så var det veldig uryddig terreng med grov ur. Etterhvert ble det greit og gikk rett mot Storfjellhytta og inn på stien igjen.Sleipt nedover.
Grinaren
Grinaren V med Skjerdingfjellet til høyre.La fantasien løpe og se på dyrelivet som snøflekkene utgjør.
Grov ur. Storken oppe i høyre hjørne er en snøflekk og ikke noe satt inn av meg.