Bispen med Mona (23.08.2016)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Bispen (1,461m) 23.08.2016

MonaK (Mona Kvernberg)

Endelig var vi kommet oss velberget gjennom ferien begge to, og var klare for nye eventyr.
Fikk et forsiktig forslag fra kollega vi fant ut vi like gjerne kunne få unnagjort først som sist. Noen
timer senere satt vi på Esso på Næs og inntok litt velfortjent middag etter endt dagvakt.

Sola skinte og humøret var på topp. Parkerte ved teltplassen vår, og la i vei. Etter en liten turntime på brua ruslet vi videre innover langs bispevannet. Da tempoet ble heller labert for mitt vedkommende, valgte jeg å "miste" ei gammel rælete vindjakke som uansett ikke ville være noe nevneverdig tap halvveis langs vannet. Noe senere kom, som planlagt, en trimmer bak oss og lurte på om vi hadde mista ei jakke. Fikk meg dermed ei lita ekstraøkt på "leit" etter denne slik at jeg holdt varmen oppover ura.

Mona jogget, akkurat som de fleste ved stasjonen. Hele veien altså.

Vi innså jo at det ikke kom til å bli noen rekordbestigning av fjellet, så tok oss god tid til å dele erfaringer med absolutt alle vi møtte på vår vei. Det ante oss også at vi kunne få med oss en solnedgang, og slikt liker vi jo.

Holdt oss til rødmerkinga oppover, noe som funka fint. Innsatsen ble belønna med banan og utsøkt utsikt på toppen. Tipp topp. I det vi skulle gå nedover kom kvelden siste trimmer, "Stormberg-stilken", og det gikk med nye ti-minuttere til prat og bildetaking. Ingen sak i slike omgivelser.

God timing på toppen...

Etter rolig tur ned, hvor vi også måtte ta oss god tid til å engasjere oss i andre bestigninger i området samme dag, kom vi ned til bilen. Der fant vi ut at det eneste som mangla denne turen var telt, cider og ei ny natt på Camp Trollstigen. Det får bli neste gang!

Turbok

Written by ebbeleo 25.08.2016 21:00

Ser fram til å lese turboka som du må skrive en gang, Kari Anne!

Sv: Turbok

Written by karibien 26.08.2016 11:44

hehe...hadde jo vært artig. Turbok med snert...

Må se å få deg profilbilde

Written by MonaK 24.08.2016 09:56

OK da, du har nok rett, som vanlig ;-)

What?

Written by karibien 24.08.2016 08:09

Tror jeg er villig til å innrømme jakka, skal søren ikke ha på meg at jeg svetta på turen!!

"Valgte å miste"

Written by MonaK 24.08.2016 02:03

Ja, ja, slik kan det vel også sies... Jeg skifta i allefall ikke til tørr t-skorte på toppen, som attpåtil hadde samme farge som den jeg starta i...

Sv:

Written by karibien 24.08.2016 09:34

Forresten, ser du har offentliggjort bilde av meg med den samme t-skjorta på veg OPP. Like tørr da, for øvrig :)))