Hjelle-Stølsmaradalen (15.08.2016)

Visits of other PBEs Stølsmaradalen (846m) 15.08.2016
Vetti - Stølsmaradalen (Brendeteigen) t-merka sti (340m) 15.08.2016
Vetti Gard Turiststasjon (320m) 15.08.2016

Så var det endelig klart for et nytt forsøk på Mannen i Maradalen! Svært gode værprognoser over flere dager for første gang i sommer - akkurat hva jeg hadde ventet på.

Fulgte et velprøvet rutevalg med sykkel inn til Hjelle. Ganske slitsom tur med tung sekk (tau, sele, isøks og litt sikringsutstyr, mat for to dager) opp til Stølsmaradalen. Vått! Ikke så rart, med alt regnet i sommer.
Tok et obligatorisk bilde av Vettisfossen underveis:

Ulsnanosi.

Sola hadde heldigvis ikke brutt helt igjennom, så det ble ikke ulidelig varmt opp til hytta. Vel framme hadde jeg god tid på ettermiddagen, og rydda krattet langs stien opp til Snørestødet også. 2,5 t effektivt arbeid med håndsag og påfølgende vannblemmer i høyre hånd...

På kvelden dukket det opp en kar i hytta som hadde vokst opp i Sør-Aurdal. Han samlet også 2k-topper, og skulle til Store Midtmaradalstinden neste dag - gjett om det ble snakk!

Gps-en sleit nede i den trange dalen...