Ny plukke dag på Vang 100#lista (14.08.2016)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Start point Eldrevatnet
Endpoint Eldrevatnet
Ascents Kyrkjenøse (1,654m) 14.08.2016
Storeknippa (1,648m) 14.08.2016

Flott dag med faktisk mye sol, ikke for mye av slike dager denne sommeren. Vi tok med oss syklene på bilen og kjørte ned fra Tyin til Borlaugkrysset, her tok vi av mot Hemsedal, fulgte riksvei 52 til Eldrevatnet , her parkerte vi ved bommen og syklet videre inn til demningen ved Sulevatnet (ca.11km helt inn).

Eldrevatnet
Marianne i fint driv innover mot Sulevatnet , Eldrevatnet i bakgrunnen

Satt fra oss syklene ved demningen og la i vei mot Storeknippa først, flott og lett terreng å gå i.

Sulevatnet med Høgeloft i bakgrunnen

Bruket ca. 1 timer fra demningen til toppvarden - Storeknippa

Toppvarden - Storeknippa

Etter en liten pause satt vi kursen rett sør mot Kyrkjenøse - etter en god time var vi ved toppvarden, Fantastisk fin utsikt, spesielt sørover - utover Kyrkjeporten.

Toppvarden - Kyrkjenøse

Blåste litt surt på Kyrkjenøse så det ble kun et kort stopp her. Returnerte så til syklene ved Sulevannet , her skinte solen så vi tok frem stormkjøkkenet og kokte oss kaffe og "slikket" litt sol før vi syklet ned igjen til bilen.