Elgshøgda med morsor (11.08.2016)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Elgshøgda (537m) 11.08.2016
Visits of other PBEs Fellesbeitet parkering (395m) 11.08.2016

morsor (Morten Vilbo Sørum) skulle til Trøndelag og lurte på om jeg ville bli med på kommunetopptur. Dessverre måtte jeg på jobb på dagtid, men ble med på en ettermiddagstur til Elgshøgda. Jeg plukket opp Morten på Orkanger og vi kjørte sammen til Fellesbeitet parkering. Kjørte på venstre siden av elva (Orkla) fra Fannrem mot Solbu/Vormstad. Tok til venstre mot Svorkmo og så til venstre igjen ved skilt til Solsjøen. Fulgte denne veien til endes der det var en parkeringsplass (kalles Fellesbeite) (nb hold til venstre ved enden av Solsjøen). Fra parkeringsplassen fulgte vi skogsbilveien på venstre side av parkeringsplassen som tar en krapp høyresving etter noen få meter og det var også ett skilt mot Elgshøgda 3 km noen meter etter svingen. Fulgte stien over våte myrer opp til toppen. Ned igjen tok vi en mer direkte rute fra toppen og ned til blautmyra og fulgte så stien tilbake til fellesbeite. Brukte totalt 1t og 30 minutt. Veldig hyggelig å treffe morsor for første gang! Teis og Storm var også med.

Morten (morsor) og Storm på Elgshøgda

Takk igjen !

Written by morsor 12.08.2016 16:46

For hyggelig tur. Jeg oppdaterer med tekst når jeg kommer hjem. Idag ble det forresten Malvik, prioriterte kort avstand :)

Sv: Takk igjen !

Written by Sola19 15.08.2016 11:04

Takk i like måte:) Ja greit å spare på kreftene når man skal på konsert om kvelden!!