Lårdalstigen (30.07.2016)

Written by MalvinSeverin GSM

Start point Eidsborgberget (477m)
Endpoint Nedre Mæland (495m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Gløstøylnuten (848m) 30.07.2016
Sørøst for Juvstøyl (840m) 30.07.2016

Vi kjørte bil opp til Eidsborgberget hvor vi startet å gå. Det var en gøy sti for det var mange skilt å lese og så kunne vi gå ut på mange utsiktspunkt.

Utsikt mot Bandak

Noen hadde strikket bånd som de hadde merket på trærne. Det var litt rart for det måtte da gå mye fortere å male. Vi gikk forbi noen gamle hus.

Husmannsplass langs Lårdalstigen

Jeg fant en liten topp som jeg klatret opp på og bak den var det en postkasse.

Gløstøylnuten - det høyeste punktet på turen Lårdalstigen

Mest av alt lurte jeg på hvorfor det heter Lårdalstigen og hele tiden ventet jeg på denne stigen. Mamma sa at det var nok ikke derfor det het stigen, men jeg trodde nå det likevel og plutselig der var det en stige der. Endelig!

Vi tok så av stien, gikk Heddedalen og ned til bilveien.

High Five! Turen er gjennomført

Der kom bestemor og bestefar og hentet oss. Så dro vi tilbake til Dalen og grillet masse god mat.