Kammerherrens utsikt og Skiens midtpunkt (08.08.2016)

Written by siroho GSM

Ascents Søndre Siljuknatten (426m) 08.08.2016
Visits of other PBEs Kammerherren hytte (430m) 08.08.2016
Siljuknatthytta (380m) 08.08.2016

Et flott tur i Skien vest sitt område. Vi startet fra parkeringen til Ulvskollen og gikk opp Brubergdalen til Siljuknatthytte. Herfra til Kammerherrens utsikt så Øyvind fikk sin siste ti-topper i år. Deretter gikk vi tilbake og så videre mot Søndre Siljuknatten for å besøke Skiens midtpunkt som vi ikke har tatt oss tid til å besøke før.
Så fortsatte vi mot Ulvskollen og svingte ned blåmerket løype ned til bilen igjen.
Masse blåbær i skogen, tyttebærene holder på å bli modne. Krekling og bringebær fant vi også. Kantarellene dukket opp både her og der i stien, men de fleste var så små at de måtte bli større og håper de da blir til glede for noen andre. Også en del hvit fluesopp og giftslørsopp var å se.
Turen ble litt lang med min helse, men godt å komme seg ut og kjenne at en lever.