Nesset: Grønfjellet (08.08.2016)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Mot Kvamsætra (340m)
Endpoint Mot Kvamsætra (340m)
Ascents Grønfjellet (677m) 08.08.2016
Start date 08.08.2016 11:53
End date 08.08.2016 14:44

Transporttopp på vei til Tingvoll hvor Vinjar og jeg skal besøke noen gode venner noen dager. Kjørte ca 2 km vestover fra Eidsvåg og fulgte Øvre Vegen til vi kom til bomveien bomvei opp til Kvamsætra. Bomveien kostet 50,- og var overpriset ifølge veistandarden ! Den var i begredelig forfatning ..... Vi kjørte ikke helt opp men parkerte i et veiskille. Jeg var usikker på hvordan veien var siste delen mot sætra . Det viste seg å være brukbart og det finnes en god parkeringsplass ganske langt oppe. Her er det blåstikket opp til Stikkutposten oppe på Grønfjellet. Men dette er ikke høyeste punkt. Det ligger ca 200 meter lenger bak og har også en varde.

Vinjar var kjempeflink og gikk hele turen alene . Det hjalp at det var stikker underveis og at de var merket med reflekser . Noen av refleksene var formet som selunger , noe vi kalte for dinosaurer i dag :-) Motivasjonen holdt helt til topps og ble toppet med gjørmete sti hvor han kunne plaske gjennom med støvlene sine :-) Helt topp tur i dag på veien og været var eksellent. Sol og varmt !Vi rakk det akkurat før regnværet kom sigende et par timer senere ;/)