Sunndal: Vettafjellet (07.08.2016)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Svinberget (230m)
Endpoint Svinberget (230m)
Ascents Vettafjellet (969m) 07.08.2016
Vettahaugen (252m) 07.08.2016
Avgang fra Svinberget
Ikke så vakre master mot Ålvundeid
Vettafjellet :-)
Vettahaugen, en kjapp liten løpetur fra parkeringen

Fin tur med Ove og Vinjar. Bratt og fin sti oppover ryggen mot toppen tross et litt gjørmete underlag etter noen gode byger siste par dagene. Mye vind i høyden i dag men fant heldigvis litt le på toppen slik at vi fikk oss en hyggestund der alle tre før vi skilte lag med Ove som skulle få rafset med seg Vikefjellet også.

Stien passerer under høyspentmaster på ca 250 MOH. Intet vakkert syn ei heller hyggelig å gå i underkant av dem der du tydelig hører spenningen formelig gnistre. Slik er det dessverre bare noen plasser, men ellers er turen kjempeflott og relativ kjapp. Vi brukte vel ca 50 minutt på første 220 hm da Vinjar var kjempeflink å gå sjølv samtidig som han gumlet i seg store mengder blåbær:-)

Nede igjen på parkeringen løp Vinjar og meg opp på Svinberget, en liten bonustopp ;-)