Gråurda app tur 17/24 (06.08.2016)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Damvasshaugen (744m) 06.08.2016
Gråurda (791m) 06.08.2016
Visits of other PBEs Myrsætra parkeringslomme (254m) 06.08.2016
Vuttudalen parkeringslomme (178m) 06.08.2016

Vi kjørte fra Våvatnet til Venna (Ytre Snillfjord). Tok av fra hovedvegen der det sto skilt til skole. Var også her vei ned til campingplassen. Kjørte forbi skolen og kom ganske raskt til bomveg (40 kr). Kjørte denne vegen til endes og parkerte (Myrsætra). Fulgte så stien innover ett stykke til stiskille der vi fulgte stien til venstre opp mot Langtjønna. Vi gikk påvenstre side av vannet og gikk opp til venstre for bekkedalen i enden av vannet opp til fjells. Tåka lå over toppen så det var bare å finne frem gpsen for å finne toppunktet for det var veldig dårlig sikt, men vi fikk registrert toppen på Opp24 appen. Rune og Storm skulle møte ett par kompiser og fiske ved Gråurdtjønnene så vi gikk ned der og så fortsatte jeg til Vuttudalen parkeringslomme der jeg hadde satt igjen bilen min på vei til Venn (satt på med Rune resten av veien). Det regnet godt og var tåke. Jeg gikk over Damvasshaugen og passerte bekken uten navn som ligger øst for Tverrbekken før jeg skrådde nedover og fulgte fine våte myrer nedover mot Vuttudalen. Kom tilslutt til en sti som gikk over ett jorde og ned til en skogsbilvei som gikk ned til hovedveien. Lå noen hus/hytter her, men veien var stengt med bom. Vil anbefale å gå via parkeringa på Myrsætra istedenfor fra Vuttudalen da det er mye kortere og greiere vei, men det var fint å få en rundtur. Teis var med på hele turen.