Sørøst for Hasleråsen - KT nr 12 (03.08.2016)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Ascents Hasleråsen (348m) 03.08.2016
Kopperudtoppen (313m) 03.08.2016

En ettermiddagstur til Ullensakers høyeste topp ble det ifm starten på kommunetopper.
Kjørte inn Dahlumvegen til Dahlom som er ved veis ende der det står en gammel kontainer - ca 245 moh. Fulgte en mer eller mindre gjengrodd traktorvei i flatt terrreng for deretter å skrå opp nord for høyde 305 ogderetter rett på toppen som er markert med en rotvelt på en naken stor stein. Gikk deretter rett gjennom krattet og skogen mot blåmerket løype mellom Svinåsen og Kåret. Gikk først bort til postkassa på Kåret og deretter skrått opp mot Hasleråsen og omtrent rett mot tårnet på toppen - flott utsikt denne ettermiddagen. Deretter fulgte jeg stien ned til Svinåsen og tilbake mot Kåret før jeg gikk gjennom skogen og over Sørøst for Hasleråsen og tilbake til bilen. Totalt ca 2 timer på tur med hundene, selv om turen opp og ned til Sørøst for Hasleråsen ikke tar mer enn en drøy halvtime. Det var forøvrig tørt og fint hele veien, men jeg kunne nok med fordel hatt langbukse gjennom krattet...