Rundtur til Seksishornet og Marabotthornet 2 stk Vang pf 100 (02.08.2016)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Start point Ole (1,009m)
Endpoint Ole (1,006m)
Ascents Marabotthornet (1,378m) 02.08.2016
Seksishornet (1,276m) 02.08.2016

Ny runde med plukking av topper fra Vang>100 pf listen. Så at det var rimelige gode værmeldinger nær Beitostølen, så vi tok sikte på en rundtur hvor vi fikk med oss Marabotthornet og Seksishornet. Kjørte fra Filefjell via Slettefjellet og fulgte veien helt inn til Ole, parkerte like ved demningen. Vi valgte å gå til Marabotthornet først, fulgte først stien inn mot Seksin vannet et stykke før vi tok av mot nord og etterhvert kom vi inn på stien som går mot Yksendalsbu og Fondsbu. Brukte ca en god time til toppen. Deretter satt vi kursen rett øst mot Seksishornet, lett terreng å gå , så turen bort gikk greit og vi stod på toppen etter ca 1 time fra "Marabott". Flott utsikt fra denne denne toppen. Returnerte ned til Seksin vannet og fulgte en heller lite tydelig sti langs vannkanten.

En veldig flott rundtur som kan anbefales - vi brukte ca 4 timer på hele turen med pauser, holdt et bedagelig tempo.