Akklimatiseringstur ved La Grave i utkanten av Ecrins (30.07.2016)

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Dome de la Lauze (3,558m) 30.07.2016 13:02
Visits of other PBEs La Grave top station (3,190m) 30.07.2016 13:02

Akklimatiseringstur før Barre des Écrins. Kjørte fra Aix-les Bains til La Grave og tok gondolbane opp til toppstasjonen på vel 3200 moh. Var lite trafikk og benyttet god plass i Gondolen til skifting. Planen min var å få gjengen oppover mot Pic de la Grave. Vi ruslet først over den skipreparerte breen og tok på tau når det bratnet til og begynte litt oppover, men uten isskruer og to økser fristet det ikke å starte opp bratta der. Det får bli en annen gang. Vi fortsatte i steden til den litt anonyme heistoppen Dome de la Lauze. Vi bikket i alle fall 3500 moh i vår jakt på tynn luft.

Fra Gondeolstasjonen. Sentralt litt til høyre i bildet ses Pic de la Grave og lengst til høyre vår prominente haug.
En seig mann ved foten av Pic de la Grave.
Fra haugen vår mot Pic de la Grave
Sola skinner og "sure" ser dem ut. For en gjeng! :-)
Kjærestepar på kanten av stupet.
To dager senere var vi på toppen av kolossen bak der. Kult!
Flotte breer.

Bra

Written by Garm 25.08.2016 22:52

Bra du får vist oss fram frå våre beste sider på det "for en gjeng" bilete... :)