Kvigtinden (23.07.2016)

Start point Simskardet
Endpoint Simskardet
Ascents Kvigtinden (1,699m) 23.07.2016

Etter ei uke i Jotunheimen var planen at Ivar og jeg skulle dra videre til Trollheimen ei uke. Pga dårlig værmelding stort sett hele uka, sjekka jeg været land og strand rund på jakt etter ligg go' vær. Det var bare å dra nordover! Da kunne det jo passe å ta noen topper vi har hatt lyst på i mange år.
Brukte fredagen til å kjøre fra Leirdalen til Simskardet ved Børgefjell. Campa 1 meter fra bilen, fint utgangspunkt for en langtur.
God sti innover innover Simskardet og over Golverskardelva på ny bru. Stidele rett etter elva og vi tok til høyre, på en nyetablert sti (ikke merka). Den førte til nok en ny bru som gikk over Bisseggelva. Men vi skulle jo ikke over den, så busha oss videre så vi traff på stien innover Bisseggskardet.
Fint og lettgått terreng. Kom etterhvert opp på ryggen som fører til toppen. Fint og lettgått her også. Møtte to på vei ned som hadde vært på toppen dagen før, og møtte 6 stk som var på vei opp i dag. Reint folksomt jo :-)
Fantastisk utsikt fra toppen, så Okstindan og De Syv Søstre som er de neste toppene som står på ønskelista. Masse rein å se på snøfelta rundt omkring. Samme vei tilbake.
Etter en dag med solskinn ble det mørkere og mørkere på himmelen. Rakk akkurat tilbake til teltet før regnet og tordenen kom.