Tur etter familiedag på Hunderfossen (28.07.2016)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Lishøgdvegen containerplass (625m)
Endpoint Veslesetervegen (860m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Bjørga (956m) 28.07.2016
Brathovdekollen (730m) 28.07.2016
Visits of other PBEs Brathovdekollen utsiktspunkt (710m) 28.07.2016

Lang dag på Hunderfossen familiepark sammen med Mia Margrethe, Mari, Lars, Kristine, Hans Thorvald og Lillema. Mot slutten av dagen fristet det mer med en liten fjelltur, enn å stå i kø for å komme inn i Eventyrslottet. Ble følgelig med Kristine og Hans Thorvald for å gå på Bratthovdekollen og Bjørga. Parkerte ved containerplassen øverst i Lishøgda og gikk på Brathovdekollen. Gikk det lengste råket opp, før vi gikk oppom toppunktet, og gikk det korteste råket ned. Kristine husket heldigvis at jeg hadde lagt mobilen på biltaket før vi gikk, så jeg fikk reddet den før vi satte oss i bilen igjen, og tok innover Veslesetervegen, og parkerte der råket til Bjørga starter. En rask marsj opp på Bjørgas to trigpunkter.
Første turen til Bratthovdekollen var på 3.5 km og 50 minutter, mens den andre turen til Bjørga var på nøyaktig 2 km og 28 minutter.