Snuen (27.07.2016)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Midtre Snuen (1,144m) 27.07.2016
Snuen (1,179m) 27.07.2016
Vestre Snuen (1,132m) 27.07.2016
Snuens fortopp (1,111m) 27.07.2016
Røssjøkollane

Hans Thorvald og jeg kjørte innover Vestfjellet og parkerte ved Oppsjøen. Derfra gikk vi langs en grus-/bilvei et par kilometer og tok av på stien før Rokvamsætra. Herfra ble det gradvis stigning. Vi gikk først til fortoppen, før vi på selve toppen skrev oss inn i boka. Deretter gikk vi til Midtre Snuen hvor vi bygde en liten varde. Da vi var snaut halvveis til Vestre Snuen holdt jeg på å sette ned foten på en hoggorm. Det var en svært uhyggelig opplevelse siden jeg er veldig redd for orm. Hans Thorvald trodde ikke helt på det jeg fortalte og gikk tilbake for å se på ormen. Jeg for min del holdt meg godt på avstand, og resten av turen ble preget av dette ufrivillige møtet. På toppen av Vestre Snuen bygde vi nok en varde, før vi med litt leting fant igjen stien og satte kursen tilbake til bilen.