Toppen av Andebu i øsende regnvær (27.07.2016)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Brånafjell (398m) 27.07.2016
Pusås (363m) 27.07.2016
Nord for Stutaua (267m) 27.07.2016
Visits of other PBEs Parkering Trollsvann (175m) 27.07.2016

La ut på tur med mål om og få trim og frisk luft :) så da ble turen lagt fra parkeringen på trollsvann for og få nok av alt. Parkerte bilen 1930 så kom litt seint igang... Gikk innover delingsdalen fra bilen og tok av over myrene ved Stutaue, bra sti her men ikke ei molte igjen... Trampet nesten på en hoggorm, men klarte og strekke beinet litt lengre så jeg unngikk det, flotte dyr! gikk 1 meter av stien så jeg skulle få med toppen av stutaue før jeg gikk videre ned på grusveien som jeg fulgte til stien mot grønntjern og Brånåfjell. Det var veldig gjenngrodd her og på vei opp bratta mot Brånåfjell åpnet himmelen seg og jeg var gjennomvåt på sekunder... bare og komme seg opp og få skrivd seg i boka og tusle videre mot pusås og til stidelet hvor jeg egentlig hadde tenkt og ta turen over åletjønnskollen... men nå hadde klokka blitt 2130 og det begynte alt og bli mørkt i skogen på grunn av været og jeg hadde ikke med hodelykt, så da bar det ned på grusveien som jeg fulgte den neste timen tilbake til bilen. Skal man først gå grusvei så er veien her oppe av de bedre :) Ble uansett en flott tur selv om jeg følte meg som en druknet katt :)

Eneste bildet som ble tatt på turen :) etter det regnet jeg bort :)