Vinjerock oppvarming #2 (22.07.2016)

Written by ksten (Kristian Stenerud)

Start point Eidsbugarden
Endpoint Eidsbugarden
Ascents Mjølkedalstinden (2,138m) 22.07.2016
Sør for Mjølkedalstinden (1,843m) 22.07.2016
Snøholstinden (2,141m) 22.07.2016

Vinjerock oppvarming dag 2.

Vi start 08:00 i dag for å rekke tilbake før konsertene begynner. Turen går mot Mjølkedalstinden og Snøholstinden. Vi løper DNT stien mot Olavsbu og løper opp ryggen sør for Mjølkedalstinden. Prøver oss opp fra sør har hørt det er mulig opp en renne. Toppen er dekket i en sky så litt vanskelig å se helt hvor det er best å gå.

Vi tar oss opp til bandet og opp sør-øst ryggen. Går ned syden renna og føler den var mer spennende enn sør øst ryggen.

Videre går det fort på snøen ned til dalbunnen og vi løper opp nord ryggen på Snøholstinden. Her er det mye morsom klyving. Ned oppsøker vi snøen på sør-vest flanken og plutselig er vi nede ved vannet. Vi løper på øst siden av vannet og Høgbrøtet på vei hjem til Vinjerock.