Dyrhaugstindane og Nestnørdre Midtmaradalstinden (24.07.2016)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Nørdre Dyrhaugstinden (2,121m) 24.07.2016
Visits of other PBEs Dyrhaugsryggen (2,085m) 24.07.2016

FØRSTE TOPPTUR I FERIEN

Første helgen i ferien og gode værmeldingen allerede søndag, her er det bare å gripe sjansen (Klok av skade)!!
Kjørte over tindevegen fra Filefjell/Årdal - stoppet like ved siste ferist (tror jeg) før Turtagrø og gikk et kort stykke på gårdsvei før vi traff på stien fra Turtagrø ca 200m fra bilen.
Fulgte den oppover så lenge den var synlig. Tok oss god tid oppover, nådde Nørdre etter ca 2 timer. Deretter lett klyving ut til Store Dyrhaugstind. Marianne valgte å sitte igjen på "Store" mens jeg gjøv løs på resten av Dyrhaugstindene og videre helt ut til Nestnødre Midtmaradalstind, artig klyving hele veien. Med tordenvær litt lenger sør og Marianne sittende alene på Store var det bare å gi gass, var redd for at dette været skulle innhente oss, men vi skar heldigvis klar denne gangen. Traff 4 spreke ungdommer på vei ned fra Nestnørdre Midtmaradalstind, ellers fikk jeg hele traversen for meg selv. Marianne var heldigvis glad for å se meg igjen:-) hun hadde vært litt bekymret da hun så - og hørte tordenværet litt lenger sør. Jeg fikk i meg en liten matbitt før vi tok fatt på turen tilbake, tok det helt rolig bort til Nørdre. Litt få bilder ut til Nestnørdre da mobilkamera streiket.