Ørneberget og Sølvberget i Bergen før jobb. (23.07.2016)

Written by overlandscape

Ascents Håmanen (203m) 23.07.2016
Ørneberget (238m) 23.07.2016

Selvfølgelig slo godværet til når jeg har jobbhelg. Har seinvakt i dag, så jeg bestemte meg for en kort tur. Siden det er nøyaktig et halvt år siden jeg var der sist falt valget på Ørneberget. Tok bussen til Handelshøyskolen og gikk forbi Spar oppover bakken. Etter et lite stykke er det et skilt på høyre side som viser til Eidsvåg, Rundemanen og Fløyen. Gikk opp stien der til jeg kom til Garpetjernet. Rett før man kommer til et skur går det en sti opp til venstre. Den fulgte jeg til jeg kom til Ørneberget.

Jeg gikk samme vei tilbake. Da jeg kom til Garpetjernet igjen mente jeg å huske at Sølvberget var et Peakbook-element, så jeg tok turen dit også da jeg hadde tid før bussen. Ikke noe spennende utsikt derfra når man har vært på Ørneberget. Ingen varde eller noe som indikerer toppunktet, men hadde med gps og bildet under et tatt fra toppunktet.