Treningstur til Vardkampen med punktering (21.07.2016)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Nygaard (430m)
Endpoint Forset skole (335m)
Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Evenvoldkollene (641m) 21.07.2016
Kleivmyra, søraust for (715m) 21.07.2016
Vardkampen (794m) 21.07.2016

Syklet fra Nygaard klokken 20.15, med den nyregistrerte toppen, søraust for Kleivmyra, som mål. Syklet forbi Evenvold, og videre mot Vardkampen. Satte fra meg sykkelen i skaret mellom denne toppen og Vardkampen, og gikk opp på dette 716 moh høye toppunkt, med tett ungskog, men en stor stein og ei tørrgran på toppen. Toppen nådd på ca.55 minutter fra Nygaard. Raskt ned igjen til sykkelen, syklet litt til innover, men det ble fort trøblete, og det ble gang/småjogg opp til og ned igjen fra Vardkampen, hvor jeg skrev i toppboka klokken 21.26.
Nede igjen ved Evenvoldveien syklet jeg litt innover mot Vang, før jeg igjen satte den i veikanten, for å gå opp på Evenvoldkollene, to småpene høydepunkt på høyre side av veien til Vang, begge kollene markerte punkter med storvokste furutrær på toppene. Den nordligste kollen en meter høyere enn den andre.
Syklet deretter inn til Vang, hadde tenkt meg ut på Kalstadberget, men snudde her. På vei ned igjen punkterte jeg ved Øvre Forset. Ringte til Lillema, for å få skyss hjem. Trillet henne i møte, og møtte henne ved barneskolen.