Godværstur til Blåkollen og Muen (30.07.2011)  5

Endpoint Straumbu
Ascents Blåkollen (1,579m) 30.07.2011
Muen (1,424m) 30.07.2011

Ja...dette var virkelig en fin dag i fjellheimen. Da vi var litt "vinglepetter" og ikke fikk bestemt oss for en 2K tur...så ble det jakt på noen kommunetopper istedet. Greit det...en slik fin dag. Odd Arne og Gal Krokfot (Geir Arne) dro avgårde. Turen til Blåkollen gikk fra Straumbu og vi gikk rimelig hardt innover. Et par pauser ble med fotografering av hoggormer på vår tur innover mot Bjørnhollia. Et veldig fint turomeråde her inne nær Rondene...

Vi brukte ca 1t10 minutter inn til der vi tar av stien og går av mot Blåkollen. Vi tok raskt av stien og rettet kursen rett opp bratte lia. Etter akkurat 3 timer sto vi på toppen og koste oss der oppe i 50 minutter. Whiskey hadde Geir Arne med og dette smakte fortreffelig ved varden. Geir Arne plasserte den berømte seigmannen...som er hans "varemerke" oppe på varden!!
På veien opp så vi en aldeles nydelig hareunge som lå musestille i grasset...hjertet slo raskt og den fikk være i fred for oss etter litt fotografering. Villrein så vi også,- så turen ga oss mye!

Nede på Bjørnhollia tok vi en lengre pause. Geir Arne spanderte en iskald halvliter på oss og vi koste oss med den....mens vi iakttok de spreke damene der:) Bjørnhollia er en meget vakker plass. Etter halvliteren gikk det raskt tilbake til Straumbu. 1time tilbake til bilen...og klar for en ny topp...nemlig Muen!!

Planken..!

Written by 500fjell 30.07.2011 23:40

Hehe, det er bra jobba!! Dere er i siget merker jeg :-) Nydelig harepus ja.