Nesetrona topptrim, og Helvete. (17.07.2016)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Helvete kafe (740m)
Endpoint Helvete kafé (740m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Nessetrona (1,026m) 17.07.2016
Trona (1,042m) 17.07.2016
Visits of other PBEs Helvete 17.07.2016

Tur sammen med Kristine, Hans Thorvald og Lillema. Kjørte til Helvete kro og restaurant, hvorpå vi spaserte ned i Helvete. Flere år siden jeg hadde vært i Helvete, og det var nå en del tilrettelagt med trapper og en rundtur. Tilbake ved kafeen, kjørte vi og parkerte rett nord for Erlandhusan, hvorpå Kristine, Hans Thorvald og jeg gikk opp på Nesetrona. Gikk opp på 23.30 i ganske bra fart, og måtte vente fem minutter på De to andre som gikk i roligere tempo. Stemplet topptrimkortene, og skreiv toppboka, samt nøt den formidable utsikten over Svatsum og Vestfjellet. Gikk deretter opp på Tronas toppunkt, og i rolig tempo ned igjen til bilen og Lillema. Returnerte til Helvete kro og restaurant hvor vi spiste en bedre middag, for min del meget smakfull thaimat. Avsluttet en meget vellykket tur med en tur til NigardsBUA, hvor vi kjøpte kaffe og kaker. Dette var vårt første besøk på BUA.