Østre Vealøs og Galten (16.07.2016)

Geschrieben von siroho GSM

Karte
Besteigungen Galten (373m) 16.07.2016
Østre Vealøs (446m) 16.07.2016

Da er titoppern over for i år. Etter et besøk på Galten og Østre Vealøs er alle toppene registrert for både Titoppern Grenland og Titoppern Siljan.
Turen i dag startet fra Wierød. Vi kjørte opp for å spare noen få høydemeter. Fulgte blåmerke løype inn til stidelet i sørenden av Skisjø. Deretter blåmerket løype til Galten, samme veg tilbake til stidelet og så blåmerket til Østre Vealøs. Her skilte Øyvind og jeg lag, Øyvind gikk videre over Vestre Vealøs og ned til Kikut og jeg gikk samme vegen tilbake til Wierød. Lang tur for meg, men kom i mål med sånn noenlunde stil.
Veldig frodig nå, smylen hang over stien i hogsfeltet, masse blåbær og jammen ble det litt molter på oss også. Tror vi så ei røy, samt et par spurvehauker og et par nøttekråker. Mye gjerdesmett i dette området. Anjing var selvsagt med på turen.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.