Tur til Båsenibba på Stranda i skiftende vær (16.07.2016)

Written by Dag1 GSM

Start point P-plass Herdalen
Endpoint P-plass Herdalen
Ascents Båsenibba (910m) 16.07.2016

Ikke de beste værmeldingene denne dagen, men vi (Luna, Britt og jeg) kjørte til Herdalen v/Rv 60, der vi parkerte på den store p-plassen. Dagens mål var den fine utsiktstoppen Båsenibba. Fra p-plassen fulgte vi traktorveien opp til Herdalsvatnet, videre på den gamle postveien som går i flere slyng opp til skaret, og frem til utsiktspunktet mot Geirangerfjorden. Det var ganske skiftende vær på veien opp, med både vind og regn, men det ble etter hvert opphold, slik at vi bestemte oss for å bestige Båsenibba. Det var god utsikt på toppen, men oppholdet ble kortvarig, og vi fulgte stien videre over Timbjørgane, og etter hvert ned den litt kronglete stien til Herdalsvatnet og tilbake til bilen.

Sætrenibba og Nykkjevatnet
Utsikt mot Geiranger- og Sunnylvsfjorden, sett fra utsiktspunktet mellom Nykkjevatnet og Båsenibba
Båsenibba og Sunnylvsfjorden sett fra stien som går i retning Timbjørgane