Uranostraversen (12.07.2016)  6

Written by Daffen84 (Dagfinn Engemoen)

Ascents Slingsbytinden (2,028m) 12.07.2016
Uranostinden (2,157m) 12.07.2016
Uranostinden S1 (2,037m) 12.07.2016
Uranostinden S2 (2,048m) 12.07.2016

Magus og jeg begynte ikke å gå før kl.9 på morran, vi måtte gå 2-3km ekstra pga av vi ikke kommer fra med bilen over en snø fonne i veien. så begynte vi å gå, først opp på Uranostinden S2, endelig opp så letta skylagelitt og sola titta fra og vi fikk litt utsikt, får det fort ble tett skydekke igjen og vi fortsatte på eggen videre innom Uranstinden S1 også videre opp til Uranostinden. Opp dit så hadde vi på oss klatre sele og fant fram oen sikringer og tau så alt var klar. Vi begynte å klyve, da vi hadde igjen ca 40m til toppen, så syns vi det hadde vært og var litt utsatt så vi bestemte oss får å gå resten løpende. satte et par sikringer på veien opp til toppen, sjøl om det viste seg at vi hadde allerede passert det værste. Fra Uranostinden gikkk vi innom Slingsbytinden før vi begynte på returen ned mot Uradalsvatnetog videre tilbake til Koldadalen. Når vi kom ned til bilen så hadde hjulspora gjennom snøfonna smelta, så nå kan en kjøre kjennom med sommart dekk... Vi brukte 12timer på turen med mange gode mat pauser og nyting av utsikt de få gangene været letta litt. Også har jeg en vond ankel, så får folk fles er det nok en 8-10t tur.