Løpetur over Dronningstien /Lofthus (15.07.2016)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Start point Røte / Kinservik
Endpoint Loftehus /Eplehagen
Characteristic Jogging
Visits of other PBEs Duk (1,105m) 15.07.2016

Tidlig i september har vi planlagt Teambuilding i Lofthus /Ullensvang med tur over Dronningstien. Siden jeg visst er ansvarlig for turen, kunne det være greit med en kjapp rekognoseringstur. Med gode værmeldinger kjørte jeg hjemmefra (Bergen) rundt kl.11. Møtte taxi sjåføren i Loftus kl.14 like ved Hotel Ullensvang. Kjørte så opp min bil i "eplehagen" (hvor jeg ville returnere). Deretter ble jeg kjørt til Røte hvor jeg valgte mitt utgangspunkt (fra nord til sør).
De første 3 km går på en gammel traktorvei, deretter er det bare en drøm, en utrolig flott sti som svinger seg bortover toppeggen. Stoppet en del ganger for å ta bilder, ellers løp jeg stort sett hele veien. Ned munketreppene (ja, det heter treppene!) traff jeg noen sherpaer som jobbet - skal si de gjør godt arbeid. Tilbake til bilen etter 2 timer og 25 minutter. Turen kan virkelig anbefales ! Det må bare bli en KONGE teambuildingstur i September.

Telefonnummer til Drosje i Lofthus 954 74 575 (Det er kun en drosje i bygden)

BILDER

Offisiell åpning av Dronningstien 29 juni 2013

Hei

Written by Kjell51 20.12.2020 12:43

Tror du har lagt inn feil bestigning på løpeturen din. Oksli 1425 ligger på vestsiden av Sørfjorden der du er registrert på denne turen. Men ser av spor at du har vært på PB utsiktspunkt Duk 1105

Sv: Hei

Written by Gunski 20.12.2020 14:38

Ups !! Da har det gått litt fort i svingen. Takk for at gjorde meg oppmerksom på dette !