Elgspiggen - siste kommunetoppen i Hedmark (15.07.2016)

Written by Marimor (Stein Erik Hjermstad) GSM

Ascents Elgspiggen (1,604m) 15.07.2016

Kjørte inn Fleskedalen og parkerte ved setrene. Langet i vei, først på sti - ganske rett på toppen. Siktet mot noen renner midt i mot som jeg fulgte nesten helt opp. Veldig løst opp her så konsentrasjonen måtte være på topp. Fra varden er det flott utsikt i alle retninger. Da jeg starte var det nærmest skyfritt og det var først under fotograferinga på toppen jeg la merke til at det startet å skye over. Derfor ble besøket relativt kort. Nedfarten holdt jeg noe til venstre for der jeg gikk opp. Dette var en bedre løsning. Litt mindre bratt og litt mindre løst.
Brukte timer og ett kvarter på denne flotte turen.
Med det er kommunetopp samlinga for Hedmark over. Startet seriøst på denne tida i fjor. Fra før hadde jeg Høgronden og Rendalssølen. Disse to sammen med Store Sølenkletten står for meg som de tre fineste.
Var alene på tur og feira med en liten øl boks på toppen.

Hver sin haug !

Written by morsor 15.07.2016 23:00

Da sto vi på hver vår haug med en dal mellom, og høydeforskjellen var som en middels lavblokk i Lillestrøm. - Og avsluttet samme fylke. Artig!