Skalten med Aurora (15.07.2016)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Skalten (692m) 15.07.2016
Skalten nordøsttoppen (623m) 15.07.2016

AuroraBK (Aurora Bie)
Våknet opp etter nattvakt til relativt lysgrått skydekke. Aurora hadde vært på sykkeltur med resten av gjengen, men lot seg friste til peakbook og stikkut likevel.

På veien tok frøkna en fornuftig 10-minutters lur, og var i godt humør oppover bakkene. Hun ble underholdt av noen sauer som la inn en real langspurt etter en bil med skrangete henger som kjørte ned fra masta. Innimellom gløtta sola frem, og det var rett så trivelig.

Ved masta gikk vi videre til toppen, hvor ingen hadde skrevet seg inn på mange dager. Vært sofavær tydeligvis.

Pausemodus på toppen :)

Etter en matpause og litt sløving kom hun på at det skulle være en stikkut på turen også. Snurra noen runder rundt varden før vi innså at postkassa sikkert var plassert ved det gørrkjedelige tårnet. Der hadde mange vært.

Tusla tilbake dit, spiste oreokjeks og satte mars nedover bakkene igjen. Tradisjonen tro skulle vi da leike "nøtt eller brønn", som vel er en måte kidsa finner ut hvem som er hypp på hvem.
Jeg fikk blant annet velge hvem som skulle beholdes og hvem som skulle hives i brønnen av Mona, John Henrik, Arnt Owe og "sjefen som hadde bestemt at Mona skulle til Ålesund alt for ofte". Ingar B røyk i brønnen. Vi ble enige om at han ikke skulle få vite om det, men sjansen for at Ingar er på peakbook er vel relativt liten.

Dere altså.

Written by MonaK 16.07.2016 23:45

Likte leken deres, nøtt eller brønn, og er glad det ikke er jeg som ble kasta i brønnen.

Regner med du fikk gjort litt etterforskning der oppe også.