Varden (11.07.2016)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Characteristic Walk
Ascents Varden i Molde (414m) 11.07.2016

Tok en aldri så liten mosjons-bursdagstur med ungene i gråværet, siden det gikk rykter om restaurantbesøk og fjas på kveldstid.

Starta fra Grua, hvor de fant både en diger sandhaug og en SFO-ansatt med hund. Tok ei stund å komme seg videre, halve sandhaugen ble med på ferden.

Tok en stopp på trim/lekeplassen nedenfor Storlihytta. Ungene syntes det var rart at alle apparatene skulle være fra 14 år og oppover, men de skal nå ha for initiativet de som har satt dette i stand.

Mest populært!
Aurora trener på armhevinger

Like etterpå troppen en av nevnte initiativtakere, Ola Fremo, opp for å fikse på apparatene. Dermed måtte vi både se på og "hjelpe til", samt diskutere StikkUt siden mannen er sjef for dette også. Tok sin tid.

Ola F trengte visst hjelp

Kom oss et stykke ovenfor Storlihytta, da traff vi på naboen. Tok sin tid det og.

Ungene kom seg videre da de skjønte badelandturen etterpå hang i en tynn tråd hvis vi skulle skravle med alle vi møtte. Naboen hadde utstyrt dem med pannekaker og blåbærsyltetøy, og de ble inntatt på toppen.

På toppen

Der var det en haug bobilturister som sikkert ble skuffa over manglende utsikt. Vi tusla fornøyde nedover, kjørte på badeland (jfr track) og hoppa i bassenget. Ble forøvrig fjas etterpå.