Skavdalsfjellet, Flåfjellet og Stordalsfjellet (13.07.2016)

Written by Ingerid_lala (Ingerid Elisabeth Gjessing)

Start point Myrdalsvatnet (80m)
Endpoint Myrdalsvatnet (80m)
Ascents Flåfjellet, Bergen (418m) 13.07.2016
Søre Skavdalsfjellet (419m) 13.07.2016
Stordalsfjellet (376m) 13.07.2016

Parkerte ved Myrdalsvannet, gikk turveien (runden innenfor vannet) opp til høyeste punktet. Der tok vi av en skogsvei, dreide først sørover, etter 100 m dreide vi 180 grader mot nord, tilbake 100 m så over elven og under høyspenten. Opp bakken på andre siden, på en "sti" (litt kart, GPS og sti-teft er greit å ha). Der er det vardet opp til Stordalsfjellet. Eller man kan følge stien videre innover mot Furedalen. I starten av dalen er det også vardet til Stordalsfjellet. Vi gikk innover Furedalen og opp en rygg mot Skavdalfjellet, men det er våtere og ikke sti opp på fjellet. Oppe på fjellet er den noen tråkk og noe merking, men bortsett fra Stordalsfjellet er nok dette et lite brukt område (du får gå i fred!) Pors og vier, blåbær og multer, poselyng og fin utsikt!