Vehuskjerringa (12.07.2016)

Written by siroho GSM

Ascents Vehuskjerringi (1,355m) 12.07.2016

Dagens mål var en test på om formen var stigenden etter at jeg nå i de siste to år har vært helt utmattet. Jeg nådde målet, men det var skrekkelig tungt, og formen er ikke slik jeg hadde ønsket. Planene var tur til Urdalsknuten til helgen med 4 overnattinger på turistforeningshytter, men innser nå at det vil ikke gå. Det må nok mange lokale turer før jeg er i havn.
Turen startet fra Vihus, parkerte der på utsiden av bommen. Fulgte vegen inn til stidelet og gikk merket løype til toppen. Jeg startet på kvelden og ville overnatte på turen, for så å fortsette til toppen for å få med meg soloppgangen. Det ble ikke helt som planlagt.
Anjing var med og vi tuslet rolig oppover til vi kom til Nyseter, da var det såpass mørkt at vi la oss til der. Kl 03.00 startet vi opp igjen etter heller noen timer med dårlig søvn. Brukte lykta litt i starten, og så lysnet det etterhvert. Det som jeg ikke hadde regnet med var tåke. tåke hang i toppen og ville ikke slippe. Jeg tok meg noen gode lange pauser og så at soloppgang på toppen ville det ikke bli. Kl 05.30 tuslet jeg opp siste kneika til toppen i tåke. Steggen hørte jeg i lia også, det var også et mål for turen.
Da var det bare å tusle ned igjen. Det tok i hvert fall 1-2 timer før toppen var skyfri, så kl 08.00 var den fin og det var da jeg skulle ha vært der.
Rimelig sliten etter turen selv om jeg hadde mange lange pauser. Det ble også mange lange sovepauser den dagen etter turen.

GRATULERER MED OPPNÅDD MÅL!

Written by LivogKristen 13.07.2016 08:54

GRATULERER MED TOPPEN SISSEL!!!

Dette er jo en tung topp for en som ikke er i form, så DU BØR FEIRE DETTE!!!!! Dumt med tåken, men du får gå den en gang til senere, i sol! Jeg er SÅ glad for at du er på vei tilbake etter en skikkelig nedtur de siste årene Sissel! HURRA FOR DEG!!!