Blåhøa (10.07.2016)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Gjevillvassdalen turistparkering (670m)
Endpoint Gjevillvassdalen turistparkering (670m)
Ascents Blåhøa (1,673m) 10.07.2016
Visits of other PBEs Gjevillvassdalen turistparkering (670m) 10.07.2016

Turen i dag startet ikke helt godt for ved parkeringen var det en stor saueflokk, det første som skjedde når jeg tok ut bikkja fra bilen så kom ei illsint tikse og stanget hunden flere ganger før jeg klarte å dra bikkja inn i bilen igjen. Måtte jage vekk sauene så vi kunne komme oss av gårde. Gikk ganske greit oppover lia selv om Tundra nå bjeffet for hver gang vi passerte sauer…
Utrolig mye folk som var på tur innover til Trollheimshytta, ble mye roligere når vi tok stien opp til Blåhøa. Satt lenge ved varden og nøt utsikten over den vakre fjellheimen vår. Returen gikk greit men måtte passere en horde med folk som nå kom fra Trollheimshytta. Populært å gå trekanten, for jeg har aldri opplevd så stor folkevandring på denne turen før.

Blåhøa.
Trollheimen er nydelig på en klarværsdag.
Janette Hargin er daglig leder i Enern og er i kjempeform.
Utsikten fra Blåhøa mot Oppdal.