Middagshaugen på Kjerringøy i Bodø (09.07.2016)

Written by Dag1 GSM

Start point Kjerringøy p-plass (2m)
Endpoint Kjerringøy p-plass (2m)
Ascents Middagshaugen (284m) 09.07.2016
Visits of other PBEs Kjerringøy p-plass (2m) 09.07.2016

Når vi først besøkte Kjerringøy handelssted, passet det bra å ta en tur til Middagshaugen, som er et bra utsiktspunkt. Vi (Britt og jeg) parkerte på p-plassen ved nærbutikken, like ved Kjerringøy kirke, og fulgte veien til kapellet på kirkegården. Videre på god sti, med avstikkere til et par utsiktspunkter på veien mot toppen. Fra toppunktet var det god utsikt til bl.a. Kjerringøy, Vestfjorden og Karlsøyfjorden. Returen gikk via stien ned til Fjære, og ved et stidele burde vi nok fulgt skiltingen til Fjæreåsen, og ikke Fjære, som resulterte i en litt lenger rundtur. Den siste delen av turen går uansett på asfalt tilbake til utgangspunktet. Fin og familievennlig tur, enten t/r fra Kjerringøy eller Fjære, ev. som en rundtur.

Middagshaugen sett fra tunet på Kjerringøy handelssted
Handelsstedet Kjerringøy sett fra Middagshaugen
Fjære sett fra et av utsiktspunktene på stien ned mot Fjære