Treningstur til Keiservarden i Bodø (08.07.2016)

Written by Dag1 GSM

Start point P-plass Maskinisten
Endpoint P-plass Maskinisten
Characteristic Jogging
Ascents Keiservarden (366m) 08.07.2016

En 14 dager lang, og ganske aktiv ferie nærmer seg slutten, og vi gjorde en siste stopp i Bodø. Vi (Britt og jeg) hadde tenkt å ta en rask tur til Keiservarden, som er byfjellet og stoltheten i Bodø.

Vi valgte å kjøre til Maskinisten, og parkerte på en stor p-plass nedenfor den låste bommen. Vi fulgte den litt kjedelige grusveien som går opp til toppunktet, og tok noen snarveier mot slutten. Det var bare 10-12 grader, overskyet og litt vind, så oppholdet på toppen ble ikke særlig langvarig, selv om det var flott utsikt i alle himmelretninger. Etter en liten fotoseanse valgte vi å følge stien som går i retning Rønvikfjellet p-plass, for å gå med oss trappetrinnene i stein, som er bygget av sherpaer på deler av strekningen. Trappetrinnene så utrolig flotte ut, og dette må være et prosjekt som byens turgåere setter stor pris på, spesielt når det er vått i terrenget. Fra p-plassen tråklet vi oss gjennom bebyggelsen tilbake til utgangspunktet for turen.

Utsikt fra toppunktet mot øya Landegode
Flotte trapper på flere partier mellom turisthytta og Keiservarden
Utsikt mot Bodø fra stien mot toppen