Tjuvhanskollen (07.07.2016)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Tjuvhanskollen (760m) 07.07.2016

Dagens første topp bød på problemer. Begge avkjøringen fra hovedveien var sperret så godt at det ikke var mulig å ta seg forbi selv med motorsykkelen. Mens jeg stod der og vurderte hva jeg skulle gjøre, kom det en bil som skulle inn. Jeg spurte om de kunne slippe inn meg, og det gjorde de, samt at de lot kjettingen være ulåst, slik at jeg også skulle komme ut igjen. Lengre inn traff jeg grunneieren som lurte på hvordan jeg hadde kommet inn og hva jeg skulle i skogen hans. Når at fikk høre at jeg ikke skulle registrere sjeldne planter, men kun skulle gå på topptur, var det greit. Hadde en hyggelig prat med ham og kompisen hans om vern av skog og ulv osv.

Kjørte deretter inn på idyllisk og lite brukt skogsbilvei så nære Tjuvhanskollen som mulig. Ble en kort tur i terrenget opp til toppen. Fikk virkelig følelsen av å være i villmarka her inne. I forhold til Tjuvhanshula hadde jeg kjørt inn feil vei, så det får bli en annen gang.

GPSen gikk strømtom i det jeg startet, og jeg oppdaget ikke det før jeg var på toppen. Hadde heldigvis med reservebatteri.