Mannen og Hoven (24.06.2016)

Written by Hansi (Hans Thorvald Nygaard) GSM

Ascents Hoven (367m) 24.06.2016
Mannen (400m) 24.06.2016
Visits of other PBEs Hauklandstranda P-plass (5m) 24.06.2016
Veggen og Mannen
På toppen av Mannen

Vi kjørte utover Lofoten, like før Leksnes tok vi av E10 i retning Utakleiv. Vi parkerte på Hauklandsstranda og gikk i vegen oppover mot Mannen. Vi gikk først langs grusvegen mot Mørkdalsvatnet, før vi tok det bratte råket opp til toppen. Fint vær og god utsikt på toppen, samme veg ned. Nede igjen på Hauklandsstranda gikk vi litt på stranda før vi spiste niste i bilen, da det var kaldt å sitte ute.
Hoven

Vi bestemte oss for å gå en tur til, da ble Hoven på Gimsøya målet. I steden for å kjøre E10 tilbake kjørte vi riksvegen på østkysten av Vestvågøy, som var mye finere å kjøre enn hovedvegen, om enn litt dårlige vegkvalitet.På Gimsøya parkerte vi ved golfbana på Hov og gikk derifra opp på Hoven. En fin topp med flott utsikt.

Dagsturen ble avsluttet med en liten byvandring i Henningsvær, et veldig fint sted.