Prestkampen, Topptrimmen (03.07.2016)

Written by sinyg (Sigrid Nygaard) GSM

Start point Gammeldalssetra (955m)
Endpoint Gammeldalssetra (958m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Prestkampen (1,244m) 03.07.2016 15:05
Visits of other PBEs Prestkampen parkering (950m) 03.07.2016 15:50

Kjørte til Forsetbrua der jeg møtte Anders og Anne Grete. Kjørte sammen med dem til Ulsrud Gardsmuseum i Auggedalen.

Han ga garden til Historielaget
Auggedalens dikter

Der hadde vi omvisning, så på fotoutstilling, drakk kaffe og spiste vafler. Det var flott der og ikke minst den fine utsikta til baksida!

På Gardsmuseet og med den utsikta!

Kjørte videre med Anne Grete og Anders til Skei. Vi slapp av Anders ved bommen inn i Torsdalen, mens Anne Grete og jeg kjørte inn til Gammeldalssetra der vi parkerte. Gikk oppover mot Prestkampen. Da vi var kommet et stykke oppover, begynte det å lyne, tordne og hagle. Skikkelig ufyselig vær. Telte på mellomrommet mellom lyn og torden og fant ut at det fjernet seg. Så vi fortsatte opp til toppen. Der stempla vi Topptrimkortet og skrev oss inn i boka

Anne Grete og Trym på Prestkampen
Det klarna opp da vi kom på toppen

Gikk ned igjen samme veg. Da vi skulle plukke opp Anders igjen ved bommen, kom tremenning Kari gående. Vi ble invitert på kaffe på hennes hytte. Veldig hyggelig!