Stranda/Sykkylven: Roaldshornet (01.07.2016)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Strandafjellet skisenter (450m)
Endpoint Strandafjellet skisenter (450m)
Ascents Roaldshornet (1,230m) 01.07.2016

Liten transporttur på vei til Sykkylvenområdet etter fredagens jobb. Har min første solo helgetur med bobilen som fremkomstmiddel... :-) Værmeldingene var vel så som så men siden dette er min eneste todagers turmulighet frem mot den sene ferien I august var jeg bare nødt til å klinke til.

Fulgte den noe trasige grusveien fra hovedveien som går helt opp til Gondolbanens endestasjon og sagnomsuste restaurant. Ikke mye biler på den store parkeringen for gondolbaneturister men kanskje ikke så rart da den sluttet å gå i de tider. Tok av fra veien på ca 1000 MOH og fulgte derfra en fin rødmerket sti til topps på Roaldshornet. Fantastisk utsikt mot fantastiske topper i alle retninger så da er det bare å overse alle heistrasser og hyttefelt i området :-) Skulle sikkert ha gått fra et annet utgangspunkt for å få litt mer turfølelse men i kveld var det helt OK siden det mest var for å få en tur på veien og for at det ikke skulle bli seine kvelden før jeg fant meg en plass å campe for natta.
Noen få grønne flekker innimellom steinen på toppen