Svartkamberget (30.06.2016)

Ascents Svartkamberget (539m) 30.06.2016
Fra toppen, mot Stjørdal
Utsikt fra toppen
Mer utsikt fra denne flotte toppen
Ettermiddagstur til Svartberget. Gikk fra veidelet med Forbordsfjellet og Svartkammhytten. Kunne ha kjørt inn til neste p-plass, men det visste vi ikke og da vi så det gadd vi ikke å snu. Gikk opp via stien om Sandtjønna og stoppet ved den fine gapahauken ved vannet der.
Fra Sandtjønna
Gikk så opp til postkassen til trimmen under toppen og opp på toppen. Kjentmannskasse der. Da vi kom opp, så vi smålom. Det blåste stikker og strå, men fant et stille sted for ettermiddagskaffen og nøt den flotte utsikten over fjell, fjord, Stjørdal og masse vann og tjern. Ned igjen via Svartkamhytten, Per-stien og grusveien tilbake.
Svartjernhytta

Området inn til Svartkamhytten er godt tillaget for både handicapede og andre med grusveier og natursti, mange benker, grillplasser og gapahuker langs veien og stiene. Godt tiltak for at mange skal komme seg på tur.