Lødingen (23.06.2016)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Hesttinden (506m) 23.06.2016
Ytterstadfjellet (446m) 23.06.2016

Hans Thorvald og jeg gikk opp til Ytterstadfjellet i godt merket sti. Det var litt bløtt enkelte steder, men på siste del av terrenget mot toppen var det meget fint å gå. På toppen var det fin utsikt, og vi skrev oss inn i boka. På nedturen fikk vi regnvær. Turen var på ca. 6,7 km og tok 2,5 time.

Hans Thorvald på toppen av Hesttinden

Vi bestemte oss for å ta nok en tur denne dagen, og valgte ut Hesttinden som lå på veien tilbake mot hytta. Vi trodde at vi måtte gå utenom sti på denne turen, men det var en godt merket sti til toppen. På denne turen kunne vi nyte utsikten hele veien, vi kunne blant annet se Sneistinden, Ytterstadfjellet og Rinøya. På toppen satte vi oss ned, skrev i boka og spiste kvikk lunsj. Vi gikk også oppom en ekstra topp sørvest for toppunktet. Det var mye flue på turen som totalt var på 5,5 km og som tok ca. 3 timer.